O ZPSWR Nr 1 Kadra Historia ZPSWR Nr 1 Oferta edukacyjna Klauzula Informacyjna SOSW Nr 12 Szko³a podstawowa Szko³a przysposabiaj±ca do pracy ¦wietlica szkolna Internat ORW Nr 1 Wczesne wspomaganie Projekty i Programy Publikacje nauczycieli Sukcesy uczniów Nasze prace Aktualno¶ci Galeria zdjêæ Dni wolne - 2018/2019 Dru¿yna harcerska Kontakt Zamówienia Publiczne BIP |
W ZPSWR Nr 1 oferujemy równie¿ wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, czyli wielospecjalistyczne, intensywne dzia³ania maj±ce na celu stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikacjê ma³ego dziecka niepe³nosprawnego. Zakres wczesnego wspomagania dotyczy rozwoju motorycznego, stymulacji polisensorycznej, rozwoju mowy i jêzyka, orientacji i poruszania siê w przestrzeni, umiejêtno¶ci samoobs³ugi i funkcjonowania spo³ecznego. Zajêcia prowadz± nauczyciele i specjali¶ci posiadaj±cy kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepe³nosprawno¶ci dziecka (psycholog, logopeda, rehabilitant, surdopedagog, oligofrenopedagog, terapeuta SI i inni), którzy tworz± zespó³ wczesnego wspomagania. ZPSWR dysponuje dobrze wyposa¿on± baz± lokalow± i dydaktyczn± do prowadzenia zajêæ terapeutycznych. Warunkiem objêcia dziecka o zaburzonym rozwoju tak± form± pomocy jest z³o¿enie do dyrektora podania i do³±czenie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania wydanego przez poradniê psychologiczno-pedagogiczn±. Wskazania do kompleksowej opieki z zakresu wczesnego wspomagania to:
Prowadzone s± zajêcia z zakresu Integracji Sensorycznej, które pomagaj± w zintegrowaniu wszystkich wra¿eñ zmys³owych i zebraniu ich w ca³o¶æ. Podczas terapii kszta³towane jest prawid³owe odbieranie bod¼ców pochodz±cych ze ¶rodowiska, jak równie¿ z w³asnego cia³a, ich przewodzenie do mózgu oraz przetwarzanie. Bod¼ce odbierane s± przez siedem uk³adów zmys³owych i przewodzone do mózgu, w którym zachodzi przetwarzanie informacji. Uk³ad nerwowy cz³owieka odbiera i rejestruje bod¼ce p³yn±ce ze zmys³ów:
Terapia rozpoczyna siê diagnoz± funkcjonowania poszczególnych uk³adów. Nastêpnie dziecko uczestniczy w zajêciach z u¿yciem specjalistycznego sprzêtu terapeutycznego. Prowadzone s± równie¿ zajêcia alternatywnymi metodami komunikacji. Dzieci ucz± siê gestów Makaton oraz porozumiewania siê przy pomocy piktogramów. Gabinet logopedyczny wyposa¿ony jest w wiele pomocy dydaktycznych takich jak:
|